Impressie

Hieronder vindt u een impressie van enkele belangrijke innovatieve en State of the Art High Tech schepen van Nederlandse bodem. Als het om kwaliteit schepen gaat kiest de reder voor Nederlandse schepen en kiezen de werven voor Allweiler Pompen en vatec Apparatuur.

Vroon: Base Express

Platform Supply Vessel voor de Nederlandse Rederij Vroon. Voor Damen Gorinchem was dit de eerste PSV. Met advies van Peter Moeijes is dit schip voorzien van Allweiler Machine Kamer Pompen en vatec Aanzuigapparatuur. Ook de Cargo Handling Equipment is door Allweiler geleverd. Na deze twee schepen zijn nog vele PSV’s gevolgd; met aangepaste verbeterde scheeps(romp)vormen.

Platform Supply Vessel for Dutch Shipowner Vroon. It was the beginning of many PSV’s being built by Damen Shipyards. (All equipped with Allweiler ER Pumps, Cargo Handling Equipment and vatec Aspirators)

Zweedse Kustwacht: KBV003

Één van de drie schepen voor de Zweedse Kustwacht, gebouwd door Damen Schelde Naval Shipbuilding. Compleet met Allweiler Pompen en vatec Aanzuigapparatuur.

One of three ships for the Swedish Coastguard, built at Damen Schelde Naval Shipbuilding. Complete with Allweiler ER pumps and vatec Priming Equipment.

Atlantic Towing: Atlantic Herion

De Damen Shipyards standaard serie Offshore Supply Schepen, op deze foto de PSV 5000, worden ook voorzien van Allweiler Pompen en vatec Aanzuigapparatuur.

Due to good experiences, the follow-up of the PSV-series 3300, the PSV 5000 series, Allweiler and vatec were chosen again as standard supplier.

Tunesische Marine: Offshore Patrol Vessel OPV 1400

Ook voor “lichte” Marine schepen zoals Search and Rescue schepen timmert Damen aan de weg. De vier OPV 1400 schepen zijn voorzien van Allweiler Pompen en vatec Vacuüm Apparatuur.

The concept of standard design ships has appealed to the Tunisian Government. The 4 Search and Rescue OPV 1400 ships are equipped with Allweiler and vatec Equipment.

Van Oort: Nexus

Dit kabel-legschip is een doorontwikkeling van de Damen Offshore Carrier serie. (DOC 7500) Om snel te kunnen ballasten en de-ballasten zijn 4 stuks Allweiler In-Line Heeling Pompen toegepast. Om alle (Ballast) pompen op elk ogenblik gebruik gereed te hebben (zuigleiding met water gevuld) is een Centrale Vacuüm Eenheid van vatec toegepast. De overige Centrifugaal- en Verdringer pompen zijn ook door Allweiler geleverd.

This ship is the first of a standard series of ships: Damen Offshore Carrier. Here in the execution of Cable Layer. Besides Allweiler Centrifugal- and Screw pumps is this ship equipped with 4 special Allweiler In-Line heeling pumps. A reliable vatec Central Vacuum System is the icing on the cake.

Subsea 7: Seven Oceans

De Seven Oceans is de eerste van een grote serie Pijpenleggers gebouwd door Royal IHC. Een High Tech Schip die pijpen van 150 mm (6 inch) tot 400 mm (16 inch) diameter tot 3000 m diepte kan leggen. Uitgerust met Allweiler Pompen en vatec Aanzuigapparatuur.

Rigid and Flexible Pipelaying Vessel Seven Oceans, the first of a large series pipelaying vessels built by Royal IHC. Pipes with diameter 6 inch – 16 inch can be placed on the seabed to a depth of 3000 m. Fully equipped with Allweiler Pumps and vatec Priming Equipment.

Seaway Heavy Lifting: Oleg Strassnov.

Dit unieke, grootste Mono- Hull Kraanschip ter wereld (met 5000 ton kraan) gebouwd door Royal IHC, is voorzien van Allweiler Pompen en twee sets volledig automatisch werkende Centrale Vacuüm-eenheden van vatec. Alle pompen aan boord hebben constant gevulde zuigleidingen.

This unique Royal IHC ship is the largest Mono Hull Crane Ship in the world. It is equipped with Allweiler Pumps and two Central Vacuum Units from vatec. These Central Vacuum Units see to it that all suction lines are constantly evacuated.

DEME: Congo River

De machinekamer van deze mega Sleephopperzuiger, TSHD 30.000 m3 , mv Congo River van DEME, is volledig voorzien van Allweiler Pompen en vatec Aanzuigapparatuur.

This Mega Trailing Hopper Suction Dredger, mv Congo River from Belgian Dredging Company DEME, is fully equipped with Allweiler Engine Room Pumps and vatec Vacuum Priming Equipment.

Boskalis: CSD Helios

Ook voor deze tot nu toe (2017) grootste Self Propelled Cutter Suction Dredger hebben Boskalis en Royal IHC gekozen voor de betrouwbare kwaliteitsproducten van Allweiler en vatec.

For this state of the art Self Propelled Cutter Suction Dredger, the owner, Koninklijke Boskalis Westminster NV dredging company and Royal IHC chose for the reliable quality products from Allweiler and vatec.

Adani: Shanti Sagar 17 and 18

Deze schepen zijn de eerste twee van de nieuwe standard Beagle serie. Deze Beagle 8, 8.000 m3 Twin Screw Trailing Suction Hopper Dredger is uitgerust met Allweiler Machine Kamer Pompen en vatec Aanzuigapparatuur.

These two ships are the first of the new standard series Beagle. The Beagle 8, 8.000 m3 Twin Screw Trailing Suction Hopper Dredger is fully equipped with Allweiler ER pumps and vatec Priming Equipment.

Deme: Spartacus

Met dit schip overtreft Royal IHC zich weer. Dit wordt ’s werelds meest Powerfull Self Propelled Suction Cutter Dredger. Geplande levertijd is zomer 2019. Deme heeft voor dit prestige project weer gekozen voor Allweiler Centrifugaal en - Schroefpompen.

With this prestigious ship, Royal IHC surpasses herself again. Spartacus will become world’s most powerful Self Propelled Suction Cutter Dredger. She will be delivered in the summer of 2019. Again, Deme has chosen for Allweiler Centrifugal and -Screw pumps.